miércoles, 3 de noviembre de 2010

Conclusions


Considero que ha estat interessant aquest treball de síntesi i representació gràfica del sistema conceptual treballat (relació entre CTSE – ciència, tecnologia, societat i educació-). Crec que aquest aprenentatge mitjançant el constructivisme permet que sigui significatiu i que, per tant, sigui útil en diversos aspectes de la nostra vida.

Aquest canvi de model mental (CANVI CONCEPTUAL) jo el relaciono amb el procés d’haver-me independitzat de casa. En un primer moment tens molts dubtes, constantment has d’enfrontar nous “inputs”, nous conceptes, noves dificultats,(problemes amb l’aigua, el gas, la llum, fer la compra, passejar a les gosses, si es trenca qualsevol cosa ets tu qui ho ha d’arreglar,...)..., però paulatinament vas aprenent i entenent que tu, com a individu, pots enfrontar tots aquests nous conceptes, aquest nou model, i crear-te de nou per a sentir-te més segura, més autònoma i satisfeta per tot allò que has après de forma significativa.

Per acabar, dir que aquest procés de canvi conceptual també em recorda al procés de creació musical. Tens uns coneixements previs (en el meu cas, sóc mestra de música) i intento composar alguna peça nova; o quan vas aprenent un nou acord o escoltes una cançó i intentes treure-la (tocar-la improvisadament, buscar-la a través d’internet o buscant la partitura en qualsevol botiga de música) o quan apliques algun nou estil musical (nou model conceptual) que t’ha atret (punts jazzístics en una composició de cantautora). També pots utilitzar diferents tècniques (puntejat, versió acústica d’una elèctrica o a la inversa,...) i/o diversos artefactes (instruments musicals diferents, amplificadors, efectes o distorsionadors diversos, programari musical informàtic, ...), etc. amb resultats molt variats però sempre enriquidors.

En definitiva, en aquesta PAC hem treballat activitats relacionades amb la construcció del coneixement amb suport de la tecnologia, posant èmfasi en aspectes com el modelatge, la resolució de problemes i l’argumentació. Tot plegat ha intentat ajudar-nos a que, com a alumnes, potenciem els nostres aprenentatges significatius. En el meu cas, crec que això s’ha assolit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario